Atelier educațional : “Ridică-te și fă o diferență!” |
Susținut de: FORMATOR Mariana Sava
Scopul Atelierului: Atelierul “Ridică-te și fă o diferență!” a avut ca scop principal dezvoltarea responsabilității față de propria persoană și față de ceilalți, promovând inițiativa elevilor în situații de bullying. De asemenea, s-a pus accentul pe dezvoltarea personală care să abordeze stima de sine și percepția eșecului.
Desfășurarea Activităților:
Abordarea bullying-ului: Atelierul a început cu o sesiune dedicată identificării și gestionării bullying-ului. Elevii au învățat să recunoască diferitele forme de bullying, inclusiv cele mai subtile, cum ar fi bullying-ul cibernetic. Prin discuții interactive și exemple reale, elevii au fost încurajați să împărtășească experiențele lor și să învețe din experiențele celorlalți. Formatorul a subliniat importanța comunicării asertive și a raportării incidentelor de bullying, atât către profesori, cât și către părinți. Elevii au fost încurajați să intervină în mod pozitiv atunci când sunt martori la astfel de situații, învățând despre puterea și responsabilitatea de a fi un martor activ.
Creșterea stimei de sine: O altă componentă esențială a atelierului a fost dedicată dezvoltării stimei de sine. Elevii au participat la exerciții de autoevaluare, menite să îi ajute să își identifice și să își aprecieze punctele forte și realizările. Formatorul a ghidat elevii prin tehnici de mindfulness, promovând conștientizarea și auto-acceptarea. Discuțiile au inclus și modul în care feedback-ul pozitiv poate influența imaginea de sine, învățându-i pe elevi să ofere și să primească feedback într-un mod constructiv.
Percepția eșecului și drumul către succes: În ceea ce privește eșecul, sesiunea a fost concepută pentru a schimba percepția negativă asupra acestuia. Formatorul a prezentat exemple de persoane celebre care au eșuat de multe ori înainte de a reuși, subliniind că eșecul este o parte naturală și necesară a procesului de învățare. Elevii au discutat despre propriile lor experiențe de eșec și au învățat să vadă aceste momente ca pe niște oportunități de creștere. S-au abordat strategii pentru stabilirea obiectivelor realiste și pentru transformarea eșecurilor în pași către succes, promovând o mentalitate de perseverență și reziliență.
Rezultatele Activităților:
Impactul asupra elevilor: Atelierul a reușit să informeze și să conștientizeze un grup de 65 de elevi de la Școala Gimnazială Iacobeni, cu vârste cuprinse între 11 și 15 ani, despre bullying și efectele sale. Prin participarea activă și implicarea în discuții, elevii au dobândit cunoștințe valoroase despre gestionarea bullying-ului, creșterea stimei de sine și abordarea pozitivă a eșecului.
Schimbări observate: Elevii au raportat o mai bună înțelegere a ceea ce înseamnă bullying-ul și a modurilor eficiente de a-l combate. Activitățile interactive și exemplele practice oferite în cadrul atelierului au fost apreciate, contribuind la o experiență de învățare plăcută și utilă. Stima de sine a elevilor a fost vizibil îmbunătățită, iar discuțiile despre eșec și succes au încurajat o abordare mai pozitivă și mai constructivă a provocărilor zilnice.
Concluzie: Atelierul “Ridică-te și fă o diferență!” a avut un impact semnificativ asupra elevilor, contribuind la dezvoltarea lor personală și la crearea unui mediu școlar mai sigur și mai susținător. Continuarea și extinderea acestor inițiative educative sunt esențiale pentru a cultiva responsabilitatea, empatia și reziliența în rândul tinerilor.